joi, 13 martie 2014

!!! Daca sunteti siguri de veridicitatea, corectitudinea, calitatea raspunsurilor voastre, daca acestea corespund cerintelor examenelor pe care le sustineti, va incurajez sa alegeti varianta de a contesta nota, fara a va lasa intimidati de presiunea profesorilor de la clasa.




 PORTRETUL ROBOT AL FANTOMELOR DIN EDUCATIE






A trecut randul elevilor, cu celebrele lor perle, indelung comentate de cat mai multi specialisti "avizati".Asa cum perlele din continuturile examenelor au fost inepuizabile de-a lungul anilor, acum e randul unor altfel de interventii,  de calitate,  care puncteaza cu obiectivitate realitatea nefardata de la clase, atunci cand nu este special regizata pentru audienta formata din inspectorii de specialitate.Si cum acest fapt se intampla o data, de doua ori in timpul unui an scolar,  in restul zilelor incap peste limita admisa de puncte de suspensie...
 Transmit un mesaj acum celor "avizati", dar necunoscatori, care nici macar nu intuiesc aluzia mea incadrata in primul paragraf. Mai trimit o vorba si celor ce au luat si au preferat sa inchida ochii la intalnirea cu DREPTATEA... De ce? Pentru ca oamenii care au crezut, cred si vor continua sa creada in ea, dreptatea pretioasa, fara de plural  nu au dat ..., lor li s-a luat...Si asa cum era de asteptat, in final si, de fapt, inca de la inceput, ma adresez publicului tinta-echipa adversa :  majestatile sale, cadrele didactice si majestatile sale,  doamnele cu privirile incorsetate de la secretariat.



...Inca un motiv plauzibil de a face CONTESTATIE la SIMULARE/EXAMEN... :



A face contestatie la o simulare de examen, doar in calitate de elev si nu de fiu sau fiica a presedintelui Barack Obama,  nu e o jignire la adresa nimanui, nu e expresia "tupeismului" asa cum d-voastra ati afirmat.A face un asemenea gest, perfect legal, in context educational, implica  cunoasterea realista a propriei tale valori, nedumerire fata de maniera in care ai fost evaluat si felul  rahitic in care ti se comunica la clasa astfel de informatii, necesitatea de a sti nu din cate puncte a fost trasata ochiometric nota ta si nici cata cerneala rosie a curs in insemnarile cuneiformice ale d-lor profesori. Inseamna ca ai bun simt, corectitudine si ca doresti sa ti se confirme ca rezolvarile pe care le-ai scris in paginile pe care le-ai notat cu seriozitate si constiinciozitate chiar au fost citite si-abia apoi notate si ca nu a intervenit un "firesc" de nefiresc factor extern, cum ar putea fi efectul de halo,  care a contat mai mult decat calitatea discursului tau in proza, inclinand nefast balanta cifrei reci, pe care iti este dat sa o vezi intr-un tabel. De ce majestatile sale, cadrele didactice si majestatile sale,  doamnele cu priviririle incorsetate de la secretariat, stramba din nas, din ochi,  din buze la o astfel de cerere?  Pentru ca elevul este sigur de ceea ce a scris,  de ceea ce el insusi a gandit, interiorizat si a dat forma grafica propriilor raspunsuri, pe care le-a scris cu propriile maini si nu din cauza unei interventii indeaproape pregatite de cei care se ocupa cu stransul protocolului?Pentru ca astfel de atitudini sunt rare, sunt considerate anormale, pentru ca nu se supun majoritatii statistice si cum marea majoritate a oamenilor de pe glob are carie, tu cel care nu ai,  esti etichetat "diferit".Cu toate acestea, eu prefer sa actionez distinct, conform propriilor convingeri, decat sa ma alatur laureatilor unor concursuri de imprejurari, pentru ca, pentru mine afirmatia scriitorului Marin Preda este o certitudine: "Adevarate sunt sentimentele, fictiuni sunt imprejurarile."

 !!! Daca sunteti siguri  de veridicitatea, corectitudinea, calitatea raspunsurilor voastre, daca acestea corespund cerintelor  examenelor pe care le sustineti,   va incurajez sa alegeti varianta de a contesta nota, fara a va lasa intimidati de presiunea profesorilor de la clasa.
 Va recomand, in acest sens, un moment artistic savuros, in interpretarea actorului Dem Radulescu : Doi vulpoi .


............................................................................................................................................................



 In continuare, voi da curs rezolvarii  realizate de o eleva de clasa a XII-a  a subiectului III de la  SIMULAREA BAC-ului LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA, 2014, cu mentiunea ca: incurajez astfel de initiative din partea elevilor.Bravos! Fie ca, la urmatoarea editie de examene scrise, sa ne intampine un numar din ce in ce mai mare de  elevi-corespondenti,  care transmit fidel pulsul EDUCATIEI, asa cum se inregistreaza el, la orele de clasa.


La subiectul al treilea, elevii au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte in care sa prezinte particularitaţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiata.

"Nu am studiat comedia la clasa, dar pot sa prezint relatia intre un elev si oricare profesor. Nu vreau sa generalizez, asa ca o sa profit de ocazia asta si o sa spun un secret.              

Nu ma intereseaza atat de mult materia pe care o preda cineva, cat ma intereseaza omul din fata mea. Am o profesoara care, in cele 50 de minute petrecute la clasa pe saptamana, nu zambeste absolut deloc. Sunt aproape doi ani de cand se intampla asta si la un moment dat prezenta ei a devenit epuizanta. Am ajuns sa fac tot posibilul sa-i evit orele, astfel incat sa evit depresia in care intru dupa ora. Sunt o persoana mai sensibila, totul in jur ma afecteaza. Doamna diriginta a intrat la ora intr-o zi si, dupa ce s-a uitat putin la noi, ne-a cerut sa nu mai fim atat de veseli. Poate ca exagerez, poate o sa ma aleg cu o pedeapsa mare pentru tot ce-am scris aici. Dar a fost o vreme in care si dumneavoastra ati trait adolescenta, stiti cum e. Poate va aduceti aminte de momentele de tristete sau de pasele proaste. Țin sa va anunt ca exista si acum, iar data viitoare, cand o sa mergeti intr-o clasa, uitati-va mai atent la sufletele prezente si nu uitati ca nu pentru toti e usor si uneori tot ce ne lipseste e o privire incurajatoare. Stiu ca fericirea nu e o materie si nu doriti sa predati asa ceva.

Ne amintim de fiecare om care a trecut prin liceu; vrem sa ne amintim de bine. Nu o sa-mi amintesc definitia romanului sau a schitei, dar o sa-mi aduc aminte de acea zi in care v-ati permis sa lasati materia deoparte pentru a ne cunoaste, pentru a ne aminti ca nu e prea tarziu sa vedem fiinta umana", a scris eleva in lucrarea sa.

RASPUNSUL PROFESORULUI LA ESEUL ELEVEI:"Printre lucrarile corectate, gasesc un text al unei eleve careia as fi onorat sa ii fiu profesor. In el regasesc multe dintre erorile pe care le comit eu insumi in fata claselor la care predau. Asadar, textul urmator este o incurajare publica adresata elevilor mei; daca au astfel de opinii (acestea sau altele!), as fi bucuros sa le ascult. Din pacate, textul urmator nu a putut fi punctat pentru ca (previzibil, nu-i asa?!) el nu corespunde cerintei si baremelor de corectare. Daca n-ar fi fost asa, punctajul acordat de mine ar fi fost maxim. Pe langa concizie, ironie si originalitate (toate, calitati ale stilului), gasesc aici si o mostra de gandire critica", spune Ovidiu Ivancu pe blog. 

"Da, stim cum e adolescenta, insa o cunoastem acum doar teoretic. Memoria noastra e usor disfunctionala; ne imaginam intotdeauna ca am fost adolescenti mai responsabili decat voi, ne inchipuim ca toata adolescenta noastra a fost petrecuta prin biblioteci, ca eram cuprinsi de o sete nemarginita de cunoastere. Daca am fi sinceri cu noi insine, ar trebui sa admitem ca nu eram deloc asa. Asadar, invata sa iti ignori profesorii atunci cand iti cer sa nu mai fii vesela. Invata sa fii selectiva. Nu te impovara cu propriile noastre depresii, atunci cand, nemaireusind sa le facem fata, le aducem in fata clasei. Sensibilitatea e o calitate si daca vreunul dintre noi, profesorii, iti spune ca nu e asa, ignora-l! Fara agresivitate, fara revolta exterioara, doar cu zambetul superior al aceluia care intelege ca noi, profesorii, avem automatismele noastre, rigiditatile noastre.

Nicio pedeapsa nu trebuie sa te faca sa-ti pierzi libertatea interioara de a gandi asa cum vrei, asa cum crezi! Limba si Literatura Romana, ai dreptate, nu se reduce la definitia romanului si a schitei. Trebuie sa vi le dictam in caiete pentru ca unii considera ca ele sunt esentiale si le-au trecut in programa de bacalaureat. Literatura romana e un obiect care trebuie sa iti stimuleze sensibilitatea, nu s-o inhibe. Daca nu reusim sa o predam asa, inseamna ca noi suntem cei vinovati, nu materia in sine. Daca suntem si preferam sa ne comportam ca niste dinozauri, nu ne lua in seama! Dinozaurii isi imagineaza ca lumea le apartine, insa, in cele din urma, ea apartine celor ca tine!

Fericirea nu poate fi predata de catre noi. Prin natura meseriei, prin faptul ca trebuie sa ne ducem existenta cu salarii cuprinse intre 200 si 400 de euro (lucru de care voi nu va faceti vinovati!) si, nu in ultimul rand, prin faptul ca, pur si simplu, suntem mai batrani, noi ne aflam in situatia nu de a preda fericirea, ci de a o invata de la voi. De data asta, voi sunteti profesorii! Daca vedeti ca suntem prea incapatanati ca sa invatam ceva de la voi, procedati asa cum facem si noi. Treceti-ne cate un doi in catalogul vostru personal, incercati sa ne faceti sa intelegem ceva, iar daca nu vom reusi, lasati-ne corigenti si mergeti mai departe! Lumea noastra e aproape de apus, a voastra abia daca a trecut de rasarit", a scris Ovidiu Ivancu.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu